Географiчне положення.
У передвоєннi роки Хмельниччина з
прикордонної стала внутрiшньою областю в країнi.
Вузька смуга Чернiвецької областi на пiвднi
вiддiляє її вiд Молдови (10 км по прямiй лiнiї) i
Румунiї (24 км), значно дальше "вiдсунулись" на
захiд кордони Польщi (165 - 240 км). Сучасна територiя
областi знаходиться мiж 48°26'56" i 50°35'28"
пiвнiчної широти та 26°08'05" i 27°54'05" схiдної
довготи. Крайнiми точками областi є:
- на пiвночi - с. Веселинiвка Славутського району;
- на пiвднi - с. Грищук Кам'янець-Подiльського
району,
- на сходi - с. Вiвсяники Деражнянського району:
- на заходi - околицi с.В'язовець Бiлогiрського
району та с. Мислова Волочиського району.
Протяжнiсть областi з пiвночi на пiвдень - 220 км, iз
заходу на схiд - 120 км (обчислено по меридiану i
паралелi обласного центру).
Географiчний центр областi майже спiвпадає з
мiсцерозташуванням м.Хмельницького, що є дуже
вигiдним чинником соцiально-економiчного
розвитку територiї. Область розташована на
пiвденному заходi Схiдно-Європейської рiвнини в
зонах лiсостепу i мiшаних лiсiв (Полiсся). Рельєф,
грунтовi та агроклiматичнi умови територiї
сприятливi для господарського i селищного
освоєння, що зумовило давнє заселення її i
видозмiну ландшафтiв внаслiдок активного
антропогенного впливу. Хмельниччина межує з
Тернопiльською.
Рiвненською, Житомирською, Вiнницькою i
Чернiвецькою областями. Всi вони мають,
здебiльшого, агропромисловий розвиток без
значного промислового i паливно-ресурсного
потенцiалу. Тому важливе значення має її
положення на транспортних шляхах, що зв'язують
основнi промисловi райони України (столичний,
Харкiвський, Приднiпров'я, Донбас) i Росiї а також
чорноморськi порти iз захiдноукраїнськими
областями та країнами Центральної i Захiдної
Європи. Такими магiстральними шляхами є 2
залiзницi, 4 ав-
тодороги, 3 газопроводи широтного простягання,
вiд яких вiдходять розгалуження (знайдiть їх на
картi). З пiвночi на пiвдень область перетинають
залiзниця i ряд автошляхiв, якi дають вихiд на
Бєларусь i країни Балтiї,
Молдову i країни Пiвденно-Схiдної Європи. Днiстер,
хоч i судноплавний, не має суттєвого значення для
зв'язкiв з iншими регiонами. Вигiдне
транспортно-географiчне положення разом iз
значними трудовими ресурсами в умовах ринкового
реформування економiки України можуть заохотити
надходження в область iноземного капiталу.
Designed by Peter Vlasenko
(c) 1998 KhmelnitskInfocom