logo


Географiчне положення.
У передвоєннi роки Хмельниччина з прикордонної стала внутрiшньою областю в країнi. Вузька смуга Чернiвецької областi на пiвднi вiддiляє її вiд Молдови (10 км по прямiй лiнiї) i Румунiї (24 км), значно дальше "вiдсунулись" на захiд кордони Польщi (165 - 240 км). Сучасна територiя областi знаходиться мiж 48°26'56" i 50°35'28" пiвнiчної широти та 26°08'05" i 27°54'05" схiдної довготи. Крайнiми точками областi є:
- на пiвночi - с. Веселинiвка Славутського району;
- на пiвднi - с. Грищук Кам'янець-Подiльського району,
- на сходi - с. Вiвсяники Деражнянського району:
- на заходi - околицi с.В'язовець Бiлогiрського району та с. Мислова Волочиського району.
Протяжнiсть областi з пiвночi на пiвдень - 220 км, iз заходу на схiд - 120 км (обчислено по меридiану i паралелi обласного центру).
Географiчний центр областi майже спiвпадає з мiсцерозташуванням м.Хмельницького, що є дуже вигiдним чинником соцiально-економiчного розвитку територiї. Область розташована на пiвденному заходi Схiдно-Європейської рiвнини в зонах лiсостепу i мiшаних лiсiв (Полiсся). Рельєф, грунтовi та агроклiматичнi умови територiї сприятливi для господарського i селищного освоєння, що зумовило давнє заселення її i видозмiну ландшафтiв внаслiдок активного антропогенного впливу. Хмельниччина межує з Тернопiльською.
Рiвненською, Житомирською, Вiнницькою i Чернiвецькою областями. Всi вони мають, здебiльшого, агропромисловий розвиток без значного промислового i паливно-ресурсного потенцiалу. Тому важливе значення має її положення на транспортних шляхах, що зв'язують основнi промисловi райони України (столичний, Харкiвський, Приднiпров'я, Донбас) i Росiї а також   чорноморськi порти iз захiдноукраїнськими областями та країнами Центральної i Захiдної Європи. Такими магiстральними шляхами є 2 залiзницi, 4 ав-
тодороги, 3 газопроводи широтного простягання, вiд яких вiдходять розгалуження (знайдiть їх на картi). З пiвночi на пiвдень область перетинають залiзниця i ряд автошляхiв, якi дають вихiд на Бєларусь i країни Балтiї,
Молдову i країни Пiвденно-Схiдної Європи. Днiстер, хоч i судноплавний, не має суттєвого значення для зв'язкiв з iншими регiонами. Вигiдне транспортно-географiчне положення разом iз значними трудовими ресурсами в умовах ринкового реформування економiки України можуть заохотити надходження в область iноземного капiталу.


Designed by Peter Vlasenko
(c) 1998 KhmelnitskInfocom